Sunday, April 23, 2017

Keypoint


hi korang!!

Hari ni cuti kan? Best la yuolsss!
Aku jugak la masih beroncall mencari sesuap nasi gittew. HAHA!
Berlatar belakangkan NAJIB dan ROSMAH.
oh my IDOLAAAAA! 😘

Kebetulan aku tengah berbalas email dengan lawyer aku nih, dan menyiapkan 
last touch untuk afidavit, tetiba rasa nak update blog.
Aku perasan ramai sungguh yang jumpa blog aku ni dengan keypoint "juruteknologi makmal perubatan". 😊
Ramainya berminat dalam bidang ni ye?
Bidang ni memang interesting.
Kalau bertugas kat Unit Transfusi macam aku, memang boleh merasa adrenalin rush. 
Nak nak kalau MTP activated! Kira red alert la tu untuk makmal aku.
Makmal yang aku bertugas sekarang Unit Transfusi Darah, atau dikenali sebagai Blood Bank.

Adrenalin rush bila MTP activated dimana ada kes pendarahan yang sangat teruk dan memerlukan darah dalam masa yang singkat (mengikut SOP makmal). Masa tu boleh dikatakan menguji tahap mental dan fizikal. Biasanya kes accident dan postpartum hemorrhage yg buat aku rasa nak pecah dada. HAHAHA! 

Bulan ni, aku incharge mobile which is kapten kempen derma darah. So banyak kerja luar dari hospital. Sekarang ni kat hospital aku, darah jenis AB memang tengah critical stock. HUWAAAA!
Bulan depan lagi azab. Duk screening. huhu! Means tugas berat. Sebab aku akan jalankan ujian untuk keselamatan darah tu diberi pada pesakit. Memang memerlukan fokus yang tinggi.
Aku suka pada kerja yang memerlukan fokus berbanding bulan ni kena keluar sokme. Salah satu sebab lain sebab kalau kerja luar tak boleh balik rumah. HAHAHA! Aku nak balik rumah rehat tengah hari. Nak jumpa anak lelaki kesayangan gua! 

Orang lain rehat, makan tengah hari. Aku balik rumah, berjoget dan menyanyi dengan Muhammad Ammar. Sebab time tu la, ASTRO CERIA siarkan DIDI and FRIENDS. Memang Muhammad AMMAR tu, peminat fanatik DIDI. hewhewhew.

Okay la, lain kali aku update lagi blog ni dengan isi yang lebih berilmiah hahahaha!




1 comment:

  1. pinjaman! pinjaman!! pinjaman!!!
    Apakah Anda mencari perusahaan pinjaman swasta terkemuka dan terakreditasi yang memberikan pinjaman untuk kesempatan seumur hidup. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan cara yang sangat cepat dan mudah, pinjaman pribadi, pinjaman mobil, pinjaman hipotek, pinjaman mahasiswa, pinjaman usaha, pinjaman investasi, konsolidasi hutang dan banyak lagi. Sudahkah anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Jangan terlihat seperti kita di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda menjadi sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada perorangan dan perusahaan yang membutuhkan bantuan keuangan dengan tarif 2%. Tidak ada nomor jaminan sosial yang dibutuhkan dan tidak diperlukan pemeriksaan kredit, 100% dijamin. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang andal dan suportif dan kami akan dengan senang hati menawarkan pinjaman kepada Anda.
    Kemudian kirimkan email ke: (amandaafredoloan42@gmail.com) untuk mengajukan pinjaman.

    ReplyDelete